Welcome All's !!!


23 June 2014

Set Asas / family wellness - Shaklee bekenu Miri

Salam alaik~ good Morning sunshine~ i baru jer lepas breakfast nasi goreng ikan masin + teh tarik.. perghhh!! sedap sekali yah..  baru lah bertenaga nak buat entri.. hehehe..

#Hari yang bahagia ditambah lagi dengan cuaca yang cerah ni, i nak kongsi apakah set asas shaklee yang wajib kita tahu dan ambil untuk keluarga kita.. itu bermakna tak perlu tggu sakit baru nak ambil. oh tidak sama sekali.. untuk kesihatan dan antibody yang kuat, boleh try set Family Wellness !! Ini adalah set kesihatan optimum untuk keluarga yang ceria dan bahagia.
SET ASAS KESIHATAN OPTIMUM

1. VITA-LEA
-Vita-lea adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia.Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

MANFAAT VITA-LEA
-Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga ,kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu system memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

-Pelengkap nutrisi – Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran dan anaemia.

-Keupayaan system produktif – Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

-Metabolisma – Sangat membantu dalam stimulasi metabolism dan melambatkan proses penuaan.

-Elemen penting pada sel tubuh – Menyediakan asas nutrisi , memastikan sel hidup , pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, oto, kulit,kuku,dan hormone,serta menjaga kesihatan tirod.

-Melindungi organ – Melindungi fungsi buah pinggang jantung dan hati.

KALAU ANDA NAK TAHU, VITA-LEA ADA 19 VITAMIN-VITAMIN PENTING . JUM TENGOK!!!
VITAMIN
FUNGSI VITAMIN
Vita A
Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam,bantu tumbesaran,kuatkan kerangka tulang,gusi,gigi,system respiratori,system imun dan rambut yang sihat.
Vita D
Perkasa kepadatan tulang,mencegah penyakit tulang lembut,osteoporosis dan psoriasis
Vita E
Anti oksida, kepejalan kulit,kulit berseri,melancar sirkulasi darah,mencegah darah beku, sakit jantung, katarak,atritis,baik untuk sistem produktif lelaki,mengurangkan kesan parut.
Vita C
Anti-oksida,melawan kanser,meransang formasi kolagen,meningkatkan daya tahanan penyakit,percepat sembuh luka,mencegah selsema,gusi berdarah,darah beku, hidung berdarah
Asid Folik
Kesihatan fetus,meransang pengeluaran susu badan,kesihatan sel darah merah,kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks,anemia,osteoporosis,tekanan,ulser mulut, kesihatan kulit.
Vita B1
Menukarkan makanan kepada tenaga,perkasa memori,kecerdasan mental,membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat ,mengurangkan petanda herpes zoster
Vita B2
Tukarkan makanan kepada tenaga,anemia , keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut,kekejangan.
Vita B3
Tukarkan makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit birit, migraine,ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus
Vita B6
Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang , elakkan muntah2, bibir kering, glossitis,dermatitis, kekejangan, kebas , anemia
Vita B12
Membantu tumbesaran fetus dan kanak2 , bantu selera makan , tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual, dan menggelakkan anemia, keletihan , keresahan, diabetis dan rabun
Biotin
Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif , cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis,sakit otot, eczema, dan keradangan kulit.
Vita B5
Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, , mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.
Kalsium
Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, imsonia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis/penyakit tulang lembut.
Fosforus
Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat atritis,anoreksia.
Iodin
Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak2 , membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu , kekuatan fizikal, mengawal berat badan.
Zat besi
Membentuk hemoglobin,redakan senggugut,membantu tumbesaran, melawan penyakit, , mengelakkan keletihan, anemia
Magnesium
Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadaman.
Copper
Membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, kesihatan rambut, edema , penyakit berkaitan tulang, masalah kebengkakan.
Zink
Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki , mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

2. B-COMPLEX

1. Menukar makanan kepada tenaga- Bantu penghadaman,menukar lemak,karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan keletihan/kelesuan.

2. Melawan tekanan- Memastikan kesihatan fungsi saraf , sekaligus meredakan sakit kepala,tekanan, kemurungan dan imsonia.

3. Membantu tumbesaran- Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak, Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4. Rambut beruban dan gugur- Memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan beruban serta mengekalkan kesihatan rambut.

5. Baik untuk mata- Mengurangkan masalah keletihan mata,mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan , perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.

6. Mencegah anemia- Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi ,merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan migrain, muntah2 , mabuk darat dan laut.

7. Meredakan senggugut- Baik untuk masalah senggugut/pms , meredakan kirasauan , keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8. Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah,nafas berbau.

9. Detoksifikasi - Meredakan alahan

3. VITAMIN C sustained released 500mg

Membentuk kolagen - meransang pembentukan kolagen. kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Memperbaiki simptom pendarahan - Kekurangan vitamin c adalah penyebab kepada gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan, yang lambat , kulit kering , ruam dan kulit kasar.

Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik , membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma . ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

Memerangi kanser - Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa , mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.  Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mencantikkan kulit - Ambil vitamin c setiap hari untuk kulit yang lebih cerah , melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen . pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki imsonia - Memperbaiki keresahan, stress masalah berkaitan mental .

Mengekalkan kolestrol sihat - Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

***Sebiji tablet vitamin C bersamaan dengan 7.5 biji oren segar beserta kulitnya. setiap 1.5 mg akan dilepaskan setiap sejam sehinggalah 5 jam dan mampu kekal di dalam darah kita selama 24 jam.



Cara pengambilan set paling asas ini. Sangat mudah!

Vitalea (isi kandungan 120 tablet)
hanya 1 biji sehari selepas makan sarapan pagi 
Jimat! boleh tahan selama 4 bulan

B-Complex (isi kandungan 120 tablet)
hanya 1 biji sehari selepas makan sarapan pagi 
Jimat! boleh tahan selama 4 bulan

Sustained Release Vita-C (isi kandungan 180 tablet)
hanya 1 biji sehari selepas makan sarapan pagi 
Jimat! boleh tahan selama 6 bulan

SELAMAT MENCUBA!!DAN JANGAN LUPA HUBUNGI SAYA DI 01115029820

0 comments:

Post a Comment