Welcome All's !!!


17 June 2014

B-complex - shaklee bekenu miri

shaklee bekenu miri
B-complex shaklee
Salam alaik para pembaca sekalian.
Apa itu B-complex??? B-complex adalah sejenis vitamin larut air.. sangat mudah larut..sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.Oleh itu adalah sangat penting untuk kita semua mengambil vitamin b-complex setiap hari.

Manfaat B-complex

1. Menukar makanan kepada tenaga- Bantu penghadaman,menukar lemak,karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan keletihan/kelesuan.

2. Melawan tekanan- Memastikan kesihatan fungsi saraf , sekaligus meredakan sakit kepala,tekanan, kemurungan dan imsonia.

3. Membantu tumbesaran- Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak, Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4. Rambut beruban dan gugur- Memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan beruban serta mengekalkan kesihatan rambut.

5. Baik untuk mata- Mengurangkan masalah keletihan mata,mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan , perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.

6. Mencegah anemia- Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi ,merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan migrain, muntah2 , mabuk darat dan laut.

7. Meredakan senggugut- Baik untuk masalah senggugut/pms , meredakan kirasauan , keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8. Mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut, mencegah jangkitan lidah,nafas berbau.

9. Detoksifikasi - Meredakan alahan


***Mengapa urin menjadi kekuningan
-Ini merupakan situasi normal kerana B-complex merupakan vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan. pada peringkat awal pengambilan, tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan, dan tahap kekuningan akan berkurangan dari masa ke semasa.

Untuk sebarang pertanyaan/pembelian
-01115029820
-FB Puan Vivi Tanita



0 comments:

Post a Comment