Welcome All's !!!


17 November 2014

Sembelit ketika hamil dan cara mengatasinya

Assalamualaikum semua.. apa yang sy nak sampaikan ni adalah berdasarkan pengalaman sy sendiri dan bukan copy dari mana2 ayat google atau any blogger.. hehe..Malah tiada kena mengena antara hidup ataupun yang telah tiada.. ;) hehehe..

Hamil adalah perkara yang paling menyeronokkan, namun disaat beginilah kita akan merasa pelbagai emosi dan perubahan hormon yang ketara. Masalah paling famous adalah SEMBELIT. Kalau untuk ibu2 hamil yang mengalami morning sickness yang agak teruk atau kritikal, nak makan pun susah apatah lagi nak minum.. sembelit ni bukan lah sehari 2, malah boleh berminggu atau berbulan. O.M.G!!! memang terseksa sangat ... fobia pun ada.. tapi nasib baik ada shaklee. pada mulanya mmg agak susah utk telan sebarang ubat ataupun supplemen disebabkan morning sickness, tp bila dah okay, sy mula ambik mealshakes. Sebab susah sangat nak membuang... bila masuk jamban mmg lama sampai suami pun risau kenapa lama sangat.. tapi lepas maintain minum Mealshakes dalam 3 hari macam tu, sampai skrg sy boleh senyum masuk jamban, keluar pun senyum.hahaha... memang lega sangat.. 

Kalau ikut-ikutkan sy x pandai pun minum susu, tp mealshakes ni senang jer masuk tekak sebab rasa dia yang sedap ala2 rotie marie yang dblend bersama susu..  Mealshakes ni kan dari ekstrak jagung.. sebab tu sesuai sangat untuk BUKAN PENGGEMAR SUSU mcm sy ni.. sy selalu bancuh Mealshakes dengan soya.. dan tambah sedikit air sejuk.. awal pagi waktu perut kosong sebelum turun kerja saya akan minum segelas habis.. perut pun rasa selesa.. Tapi mealshakes bukan takat untuk sembelit tau, malah bagus untuk perkembangan bayi, kulit bayi dan kita dan banyak lagi... 


Semua pun boleh ambik mealshakes yang sedap ni.. baby bump pun suka.. hehehe.. so, ibu2 di luar sana bolehlah mencuba ya. COD hanya untuk warga miri dan bekenu sahaja. boleh hubungi 01115029820 untuk pertanyaan atau pembelian. i love mealshakes!!!!

0 comments:

Post a Comment