Welcome All's !!!


17 November 2014

Kuatkan rahim anda dan elak keguguran berulang kali

Tengahari yang hangat membara ni nak kongsi tips-tips kuatkan rahim lebih2 lagi buat si isteri yang pernah keguguran atau keguguran berulang kali.Rahim adalah amat bernilai dan beharga kerana ianya adalah anugerah dari ALLAH S.W.T .. nilainya bukan terletak pada wang ringgit ataupun intan berlian, nilainya tidak mampu dihitung seperti butiran pasir di tepi pantai... Hebat nya menjadi wanita kerana Allah telah memberi satu organ yang mampu melahirkan zuriat dan mampu mengandungkan anak selama 9 bulan 10 hari di dalam rahim kita yang kecil ni...

Tetapi agak ramai yang mengalami masalah rahim lemah, peranakan jatuh samada sebelum berkahwin, sudah berkahwin ataupun sudah lama merancang ingin hamil. ianya juga terjadi pada diri sy, kerana sewaktu sy pergi berurut dengan seorang bekas bidan, dia mengatakan peranakan sy senget ke sebelah kiri. sy pergi berurut dengan makcik ni atas cadangan kawan sekerja.. waktu dia urut tu x sakit, malah makcik ni membaca ayat2 suci Al-Quran sebelum mula mengurut. tetapi sewaktu dia atur peranakan saya yang senget ke kiri tu, kaki kiri saya menjadi kebas ,Alhamdulillah setelah 2x berurut dengan makcik ni Saya disahkan hamil. Pada masa yang sama shaklee tetap diamalkan untuk menguatkan rahim dan perkembangan bayi.

Rahim lemah ataupun peranakan jatuh dikategorikan pada beberapa tahap iaitu:

Tahap 1: Rahim jatuh sikit pada vagina

Tahap 2: Pintu rahim jatuh hingga ternampak pada permukaan faraj

Tahap 3: Rahim terkeluar daripada permukaan faraj

Tahap 4: Keseluruhan rahim memang terkeluar. 

                Keadaan ini juga dipanggil procidentia

                Ini adalah disebabkan oleh kelemahan dalam semua otot sokongan.

Faktor-faktor ataupun sebab terjadinya rahim lemah ini antaranya adalah:

1. Kerap mengangkat bebanan berat yang tidak mampu diangkat oleh badan.

2. Berat badan yang berlebihan yang tidak mampu ditampung oleh badan.

3. Faktor kelahiran terdahulu iaitu proses bersalin yang normal 

    menyebabkan otot-otot, ligament hilang keupayaan untuk memegang 

    rahim ataupun lantai pelvic.

4. Mempunyai sembelit (iaitu terlalu meneran apabila membuang air besar) 

    ataupun batuk kronik (asma dan bronchitis) yang mana memberi 

    tekanan tinggi pada abdomen.

5. Faktor usia seiring dengan penurunan paras hormon estrogen secara 

    semulajadi menyebabkan menopaus. 



Keadaan rahim yang lemah ataupun peranakan yang jatuh ini bukan sahaja boleh terjadi pada anak dara magupun yang telah berkahwin ataupun warga emas. Kerana pada peringkat permulaan ia tidak memberi kesan sakit dan ramai tidak mengetahuinya.

Ia akan menjadi kritikal apabila mereka yang merancang untuk hamil pasti akan memberi kesan yang sangat besar. Malah pada Tahap 2 pun akan menyebabkan keadaan tidak selesa apabila ingin membuang air kencing ataupun duduk dalam tempoh yang lama.

Paling penting anda perlu berjumpa dengan pakar sakit puan untuk mengetahui lebih terperinci serta saranan yang sepatutnya ataupu n berurut tradisional. Alternatifnya, anda boleh mencuba vitamin berasaskan semulajadi, Shaklee untuk membantu anda.

Iaitu ESP, Alfalfa dan Vitamin E untuk membantu menguatkan rahim anda. Jika anda telah disahkan mengandung so ESP sahaja yang sesuai untuk ibu mengandung. Jika anda merancang untuk hamil (belum mengandung la) so ESP, Alfalfa dan Vitamin E untuk membantu menguatkan otot-otot pelvic dan ligament di sekitar rahim.



Boleh hubungi saya di 01115029820, add my wechat ID memviviey . COD hanya untuk warga bekenu dan miri sahaja.Insyaallah kita usaha, tawakal, Allah akan permudahkan segalanya. ameen.....

0 comments:

Post a Comment