Welcome All's !!!


20 November 2014

Kedai Makan terbaik yang menjadi pilihan Saya di Miri

Assalamualaikum selamat pagi yang sejuk sangat!! sekarang ni musim hujan, siang malam hujan, tapi bersyukur lah bila dah hujan ni bumi pun sejuk.. hehehe...
Pagi ni saja nak kongsi kedai makan yang menjadi pilihan saya dan suami di Miri. Manalah tau kalau ada yang tengah tercari-cari nak makan kat mana erk kalau g miri??? hehe.. kadang2 saya yg stay miri pun x tau nak g mana.. hehe.. opsss! terlebih sudaaa...

Saya ni jenis yang agak pemilih dan cerewet kalau bab2 kedai makan ni, kalau kedai makan kotor, pastu pekerja masam muka, layanan lambat, saya mmg xakan datang tmpat tu lagi.. tapi setakat ni di Miri xde pulak kes mcm tu.. kalau kotor tu mmg ada sesetengah tempat.. kalau boleh kita memang akan pilih kedai/restoran/gerai yang bersih dan selesa.. yer tak...

Untuk breakfast/minum pagi saya dan suami lebih gemar pergi ke ASEANEKA berhampiran BSN sebab MEE KOLOK dia sedap dan service pun cepat.ICE LEMON TEA dia pun sedap sangat, kadang2 segelas tu x cukup untuk sy sorang. paling2 nak 2 gelas.hehe .. suami suka makan canai, lagipun kitorang tengok yang buat canai tu bersih dan boleh dipercayai. hahaa..kalau boleh, saya  dan suami mmg akan beli canai kalau pembuatnya melayu ataupun orang jawa/indonesia dan xnak makan canai kalau tambi yang membuatnya... huhuww.. sebab dah ada pengalaman buruk. tp x nak lah cerita kat sini. hehehe..

Selain daripada tu, kitorang kadang-kadang akan pergi ke SELERA RASA SEGAR/SRS sebab nasi lemak dia yang sedap... Nasi lemak dia ada macam2 jenis pilihan, kalau pagi2, memang ramai yang berbaris nak membeli dan menapau... lauk nya ada kambing kari, paha ayam goreng, percik, daging masak macam2.. hehe.. banyak sangat lah pilihan.. tapi saya selalu ambik nasi lemak dengan daging kambing kari.. Standard harga selalu dengan air dalam RM10 camtu... tapi memang berbaloi.. satu lagi suami saya suka sangat makan mee goreng di SRS, memang sedap!!! Yang ni pillihan untuk sarapan pagi yerr....
Sumber:: google 

Kalau makan tengahri pulak saya dan suami lebih gemar pergi Food court di Imperiall Mall tingkat atas sekali.. kalau x silap level 3 kot yang paling atas.. kat atas tu banyak sangat pilihan makanan... ada pelbagai gerai2 kecik kat dalam tu.. lauk2 segera paling banyak, ulam-ulaman, gerai lalapan pun ada... gerai abc. gerai mee goreng... biasalah, dah nama pun tenghari, jadi tekak ni lebih suka makan nasi berlauk pauk, dan sambal belacan wajib ada.. hehehe.. yang ni xde gambar sbb x pernah fikir nak ambik gbr food court.hehe.. tp memang sng nak cari. pergi jer imperial mall pastu pegi atas sekali. di permaisuri mall pun ada food court baru, tp x taulah, saya lebih suka makan d food court lama. hehe

Kalau makan malam, saya dan suami suka pergi tanjung seafood restoran kat tepi pantai.. yang ni agak jauh dari bandar.. tp kalau dari rumah saya mmg dekat. x sampai 10 minit mmg sampai. kat tanjung ni banyak gerai tau, dari gerai 1 sampai berbelas gerai. tp gerai yang paling sedap setakat ni adalah STALL NOMBOR 5. sebab apaa??? sebab sedap lah.hehe.. saya pernah mencuba gerai lain, tp x sesedap gerai nbr 5 ni.. kalau harga semua berbaloi.. yang ni saya ada snap gambar waktu saya makan.hehehe....
waktu ni oder kerang kicap pedas RM10/RM8 x silap, Sayur lemidin tumis belacan RM6, Tomyam seafood RM6, nasi 3 pinggan RM1 sepinggan. jadi semuanya RM25 camtu untuk 2 orang. memang berbaoi, sedap sangat dan kenyang sangat... kerang dia mmg sy minat sangat.. perghh!!!jadi bolehlah singgah2 ke tanjung restoran ya... STALL NBR 5.. hehe.. kat cni campur2, ada muslim dan non muslim, jadi kalau boleh tengok dulu sebelum duudk.


Kat miri ni memang famous dengan lalapan, gerai lalapan paling saya suka g makan dekat CAFENIKA RESTORAN dan MUARA RESTORAN ... Standard sepinggan lalapan minima RM10 camtu... Jangan keliru lalapan dengan AYAM PENYET taw.. kalau yg penyet tu sambal dia digoreng pastu ayam dia dipenyet2..hehehe...tp tetap sedap jugak..Gambar ada, tp x dapat nak upload, berkali2 dah cuba. huhu... geram geram geram! tp x penting, yang pentingnya pegi dulu baru tau sedap ke x. hehe.. suma yang saya bg tau kat sini adalah mengikut selera tekak sy... x tau lah orang lain. tp yg pastinya kedai makan yang saya g ni memang selalu ramai orang ... :)

Ok lah tu ajer setakat ni... erm, makan2 jugak, tp kesihatan kena jaga taww...sebarang pertanyaan untuk shaklee bolehlah komen terus kat bawah atau nak lebih pantas dan cepat boleh PM 01115029820 okay .. hehehe.... daaaa~~~



0 comments:

Post a Comment